fbpx

Amazon Custom – spersonalizowane produkty dla Twoich klientów

Nie ma żadnych wątpliwości, że Amazon bezustannie rozwija swoje produkty. Co chwilę dowiadujemy się o innowacjach, które gigant z Seattle wprowadza na rynek. A co wiecie o usłudze Amazon Custom?

Amazon Custom to nic innego jak personalizacja produktu – grawer na tabliczce, nadruk na koszulce, kubek z fotografią. Przykładów jest dużo, dużo więcej. Amazon daje nam 3 możliwości dostosowywania produktu do wymogów klienta. Tekst – mamy do wyboru rodzaj czcionki, rozmiar, kolor, a nawet położenie naruku na produkcie w podglądzie na żywo. Zdjęcie – możemy wgrać własny plik, który będzie projektem na koszulce lub zdjęciem z wakacji na kubek. Dowolna konfiguracja – w tym przypadku powstają wielkie możliwości dla sprzedawców. Amazon w standardzie oferuje kilka opcji z zakresu wariantowości (rozmiar, kolor, model itd.) – w tym przypadku nie jesteśmy w żaden sposób ograniczani. Warianty możemy dodawać według własnych potrzeb, a do tego mogą one być dostępne za dopłatą.

Jak dołączyć do programu?

Po zarejestrowaniu konta w platformie nie posiadamy uprawnień do tworzenia spersonalizowanych aukcji, aby to zrobić trzeba dołączyć do programu Amazon Custom. Można tego dokonać ze strony programu lub w panelu sprzedawcy wyszukać informacje na temat „Amazon Custom”. Zazwyczaj potwierdzenie całego procesu przez Amazon trwa do godziny.

Wymagania, ograniczenia i możliwości

Jedynym wymaganiem dołączenia do programu jest posiadanie konta w pakiecie profesjonalnym. Tylko tyle. Oferty personalizowane nie mogą być oferowane w modelu FBA, ale to jest chyba oczywiste, że musimy realizować te zamówienia osobiście, skoro każde zamówienie będzie inne.

Przejdźmy do możliwości – tych jest zdecydowanie więcej. Po pierwsze, oferty mogą być obsługiwane przez excela, co jest bardzo wygodne w przypadku gdy posiadamy dużą ilość asortymentu. Produkty możemy także umieścić w dowolnej kategorii, więc możemy wybrać niszę, w której nikt jeszcze nie personalizuje swoich produktów.

Ukłon w stronę?

Producentów, przede wszystkim. To oni mają największe pole do popisu w tym programie. Mogą się wyróżnić i oferować wiele wariantów swoich produktów, dzięki czemu podbiją serca klientów, ale dropshipping też spełni swoje funkcje.

Zwroty

Każdy kraj ma swoje prawa i regulacje, ale wystarczy zamieścić informację w regulaminie, że produkty spersonalizowane nie podlegają zwrotom. Czyż to nie jest idealny pomysł na prowadzenie całego sklepu internetowego? Żadnych zwrotów – brzmi bajecznie.

Także to by było na tyle. Podrzucam jeszcze stronę amerykańskiego asortymentu do inspiracji. Powodzenia!

https://www.amazon.com/Amazon-Custom/b?ie=UTF8&node=11032013011

No Comments
Post a comment